Publizitatearen hizkuntza I
Ikasleak lau taldetan jarriko dira. Talde bakoitzak testu zati bat hartu eta irakurri ondotik, adibide gehiago emanen ditu. Denek bukatutakoan, ikaskideei ikasitakoa azalduko diete, ikasitakoa bermatzeko.
Ikasleei bezperan esan beharko zaie iragarkiak gelara eramateko.
Maila grafikoa eta
fonikoa Aldaera tipografikoa nabarmentzen da. Gainera, testuek produktua imitatzen duten forma jakin batzuk edota disposizio askeak hartzen dituzte (adierazlearen semantizazioa). Askotan ikusten dira irakurlearen arreta deituko duten ortografia arauen hausteak eta mezua hartzailearen oroimenean grabatuko dituzten jolas fonikoak: ¡Qué bien, qué bien, hoy comemos con Isabel! Maila morfosintaktikoa Mezu linguistikoaren estiloak, publizitatean, kondentsazioa, laburtasuna eta ekonomia ezaugarritzat ditu. Testuak gutxieneko informazio unitate gisa (esaldi laburrak) antzematen dira, irakurketa eta memorizazio errazekoak. Hartzailea inplikatzea (inplikazioa), mezua azkar eta zuzen transmititzea (ekonomia eta laburtasuna) eta iragarri egiten den produktuaren ezaugarriak nabarmentzea (goraipamena) bilatzen dute. Adibide batzuk honako hauek dira: Galicia, pórtico de la gloria; Cuba, la alegría de vivir. |
Maila lexiko-semantikoa
Lexiko konnotatiboaren aldeko jarrera dago. Lexiko konnotatiboak, adina, gizarte maila, modak eta abarrengatik hartzailearentzat erakargarriak izan daitezkeen eremu semantikoei egiten die erreferentzia: naturala, teknologikoa, lasaia, abentura, esklusiboa... dena. Adibidez: El sabor de lo auténtico; Pura leche de vaca. Erabiltzen den lexikoak, gogorarazlea izateaz gain, berritzailea ere izan behar du. Honek sorkuntza lexikoa dakar. Sorkuntza hori hizkuntza klasikoen hitz-eratorbidearen eta hitz-elkarketaren bidez, hitzen aldaketa edota zatiketaren bidez, atzerriko grafien bidez eta laburpenaren bidez lortzen da. Laburpen lexikoaren adibide garbi bat honako hau litzateke: Te falta, TEFAL. |
Limurtzeko moduak
Publizitate mezuaren analisi funtzionala
|
Argumentazio prozedurak
Estilo laburtua
Laburtzeko mekanismoak |
Iturria: www.hiru.com