Kategoriaren artxiboa: Etapa DBH

#EtxeanTinko ekimena

Euskara Zinema Aretoetara programaren behin behineko etetearekin batera, #EtxeanTinko ekimena abian jarri dute 2019/20 ikasturte amaiera bitarte.

Ekimen honek, aurrekoaren oinarri bera dauka: Nafarroako Hezkuntza Sareko ikasle eta irakasleei Euskarazko zinema eskaintzea.

2020ko Maiatzaren 18an hasi eta Ekainaren 12an amaituko da ekimen hau. Izena emateko epea maiatzaren 14an amaituko da.

Infomazio gehiago lortzeko edo eskaera egiteko, sar zaitez bere webgunean: Tinko

Irakurketa dialogikoak

2020ko otsailaren 6an EIBZn irakurketa dialogikoen inguruko informazioa saio bat egin zen A ereduko irakasleekin. Hiru helburu zituen prestakuntza honek:

  • Irakurketa dialogikoak zer diren ezagutzea
  • A ereduan irakurketa dialogikoak aplikatzearen egokitasuna aztertzea
  • A ereduko irakasleei komunikazio eta hartu emanen toki bat eskaintzea

Saioan irakurketa dialogikoak aplikatzearen egokitasuna zalantzan jarri zen eta A ereduko ikasleekin aplikatzeko dauden zailtasunak azaleratu ziren. Dena den, saioa oso interesgarria izan zen, A ereduko irakasleek beraien praktikaz eta bizipenez hitz egiteko aukera izan zutelako eta ideiak elkartrukatzeko balio izan zuelako.

Irakurketa dialogikoak zer diren ezagutu eta oso era xume eta egituratu batean A ereduko ikasleekin aplikatzera animatzen bazara, hemen duzu saioan erabilitako aurkezpena:

dokumnetazioa

“Ari gara” liburuak

Hona hemen Urrutiko Hizkuntza Eskola Ofizialak lehenengo mailarako prestatutako 5 liburu. A ereduko ikasleentzat egokiak izan daitezkeelakoan gaude.

  • Ari Gara 1 (ikaslea irakaslea)
    Egileak: Pello Mateos eta Garbiñe Urreizti
    Argitaratze data: 2001/11/ 01
  • Ari Gara 2 (ikaslea / irakaslea)
    Egileak: Pello Mateos eta Garbiñe Urreizti
    Argitaratze data: 2002/03/01
  • Ari Gara 3 (ikaslea irakaslea)
    Egileak: Pello Mateos eta Garbiñe Urreizti
    Argitaratze data: 2002/07/01
  • Ari Gara 4 (ikaslea irakaslea)
    Egileak: Pello Mateos eta Garbiñe Urreizti
    Argitaratze data: 2002/10/01
  • Ari Gara 5 (ikaslea A – B / irakaslea A – B )
    Egileak: Pello Mateos eta Garbiñe Urreizti

4.DBHko ikasleek egindako lanak

A ereduan, gehienetan, material egokia aurkitzea izaten da arazo nagusietako bat. Testu liburuetako eduki eta jarduerak ez ditugu gure ikasleentzako aproposak ikusten. Horregatik, askotan, hoberena ikasleekin materiala sortzea izaten da. Eta zergatik ez erabili IKTak horretarako ?  Testu-liburuan landutako edukiak indartzeko proiektutxoak egiteko erabil daitezke eta, gainera, oso motibagarriak izaten dira.

Hona hemen klasean egin daitezkeen lantxoen adibide batzuk:

 

DBHko 4.mailako NAVARRO VILLOSLADA BHIko ikasleekin egindakoak:

GAIA: Agur festa ikaskide bati

Eginkizunaren azalpena

Adibideak:

Joel eta Leyre

 

 

GAIA: Osasuna, munduko ondasuna

Eginkizunaren azalpena

Adibideak:

Amaia eta Patri

Jesus

 

 

GAIA: Haiek garaiak!

Eginkizunaren azalpena

Adibideak:

Joel eta Leyre

Ashita eta Natalia

3.DBHko ikasleek egindako lanak

A ereduan, gehienetan, material egokia aurkitzea izaten da arazo nagusietako bat. Testu liburuetako eduki eta jarduerak ez ditugu gure ikasleentzako aproposak ikusten. Horregatik, askotan, hoberena ikasleekin materiala sortzea izaten da. Eta zergatik ez erabili IKTak horretarako ?  Testu-liburuan landutako edukiak indartzeko proiektutxoak egiteko erabil daitezke eta, gainera, oso motibagarriak izaten dira.

Hona hemen klasean egin daitezkeen lantxoen adibide batzuk:

DBHko 3.mailako NAVARRO VILLOSLADA BHIko ikasleekin egindakoak:

 

GAIA: Mila koloretakoak gara

Eginkizunaren azalpena

Adibideak:

Marta eta Ana

 

 

GAIA: Gure ametsetako bidaia

Eginkizunaren azalpena

Adibideak:

Aldo eta Ibai

 

Batxilerreko ikasleekin egindako lanak

A ereduan, gehienetan, material egokia aurkitzea izaten da arazo nagusietako bat. Testu liburuetako eduki eta jarduerak ez ditugu gure ikasleentzako aproposak ikusten. Horregatik, askotan, hoberena ikasleekin materiala sortzea izaten da. Eta zergatik ez erabili IKTak horretarako ?  Testu-liburuan landutako edukiak indartzeko proiektutxoak egiteko erabil daitezke eta, gainera, oso motibagarriak izaten dira.

Hona hemen klasean egin daitezkeen lantxoen adibide batzuk:

Batxilergoko 1.mailako NAVARRO VILLOSLADA BHIko ikasleekin egindakoak:

GAIA: Hizkuntza paisaia aztertu

Eginkizunaren azalpena

Adibideak:

Iturramako hizkuntza paisaia

Donibaneko hizkuntza paisaia

 

 

GAIA: “Euskal rock taberna” proiektua

Eginkizunaren azalpena

Adibideak:

Jonathan, Maite, Iñigo, Oihan

 

Miguel, Iranzu eta Miriam

1.DBHko ikasleek egindako lanak

A ereduan, gehienetan, material egokia aurkitzea izaten da arazo nagusietako bat. Testu liburuetako eduki eta jarduerak ez ditugu gure ikasleentzako aproposak ikusten. Horregatik, askotan, hoberena ikasleekin materiala sortzea izaten da. Eta zergatik ez erabili IKTak horretarako ?   Testu-liburuan landutako edukiak indartzeko proiektutxoak egiteko erabil daitezke eta, gainera, oso motibagarriak izaten dira.

Hona hemen klasean egin daitezkeen lantxoen adibide batzuk:

DBHKO 1.mailako NAVARRO VILLOSLADA BHIko ikasleek egindakoak:

GAIA: Izaera, itxura fisikoa, aldartea eta jarrerak. Hiztegia lantzen

EGINKIZUNAREN AZALPENA

ADIBIDEAK:

Talde osoarekin egindakoak:

GAIA: Jatetxe baten webgunea diseinatu

EGINKIZUNAREN AZALPENA

ADIBIDEA:

Laura eta Leire

2.DBHko ikasleek egindako lanak

A ereduan, gehienetan, material egokia aurkitzea izaten da arazo nagusietako bat. Testu liburuetako eduki eta jarduerak ez ditugu gure ikasleentzako aproposak ikusten. Askotan hoberena ikasleekin materiala sortzea izaten da. Zergatik ez erabili IKTak horretarako ?   Testu-liburuan landutako edukiak indartzeko proiektutxoak egiteko erabil daitezke eta, gainera, oso motibagarriak izaten dira.

Hona hemen klasean egin daitezkeen lantxoen adibide batzuk:

DBHKO 2.mailako NAVARRO VILLOSLADA BHIko ikasleek egindakoak:

GAIA: Erosketak

EGINKIZUNAREN AZALPENA:

ADIBIDEA:

Zaira eta Laura

Gure denda berria

GAIA: Argazki album sekretua

EGINKIZUNAREN AZALPENA:

ADIBIDEA:

Miguel eta Eduardo

Album sekretua. Eduardo eta Miguel

GAIA: Ohitura osasuntsuak

ADIBIDEAK:

Maite, Zaira eta Laura

Ohitura osasuntsuak.MaiteZairaLaura

Nora, Sergio, Amaia eta Irene

Ohitura osasuntsuak.Super-heroia

GAIA: Sendabide naturalak

EGINKIZUNAREN AZALPENA:

ADIBIDEA:

Uxue eta Nerea

Sendabide naturala-Uxue te Nerea

Ahozko hizkuntza irakastea weborria

AHOZKO HIZKUNTZA IRAKASTEA weborrian biltzen den materialak ahozko hizkuntza gelan sistematikoki lantzea du xedea.
Arlo honetan eman diren formakuntza ikastaroen edukia eta ikastxeetan egin diren esperientziak biltzen dira.
Esther Mugertzak eta Yolana Olasagarrek, Josune Zabalaren laguntzaz, egin dute bilduma hau. Weborria irekia eta dinamikoa izan nahi du eta egiten diren materialak sartuko dira egin ahala.

Ahozko hizkuntza irakastea