EGA NAFARROA

EGA azterketa, 2001ko iraila

 
audioa
71.

Zer da AIDAS elkartea? Zein da bere helburua?

  a.

Haur hiperaktiboen guraso eta irakasleek osatutako elkartea da. Helburua bizi duten estresa arintzea da.

  b. Haur hiperaktiboen gurasoek osatutako elkartea da, eta haur horiek bizi duten estresak helduengan duen eragina aztertzea eta laguntza eskaintzea du helburu.
  c. Haur hiperaktiboen gurasoek osatzen dute elkarte hau, eta helburua argia da: guraso eta irakasleek bizi duten estres egoera horretan laguntza eskaintzea.
       
72. Hiperaktibitatearen ezaugarririk behinena ...
  a.

adeitasun gabezia da.

  b. aditasun eza da.
  c. oldarkortasun falta da.
       
73. TDAH sindromeari buruzko azterketek, hasieran bestelakoa esaten bazuten ere, honakoa argitu dute:
  a.

Lehen mutilek bakarrik izaten zuten sindromea dela, nahiz eta denborarekin nesken artean ere azalduz joan ziren sintoma batzuk.

  b. Bai neskek bai mutilek izan dezaketen sindromea dela, nahiz ez den neskengan hainbeste sumatzen, arreta eskasia hori ez baita horren nabarmena.
  c. Biek ala biek izan dezaketen sindromea dela, neskak hain mugituak ez diren arren.
       
74.

Nolakoa zen Martin Aizpururen semea?

  a.

Oso mugitua, hitzontzia eta arretari eusteko ezgauza.

  b. Batzuetan kaskagogorra, mugitua eta arazo askoren sortzaile.
  c. Alferra, mugitua eta oldarkorra.
       
75. Eta orain urtebete telebistaren bitartez izan zuten sindromearen eta elkartearen berri.
  a.

Emaztea ETBko programa bat ikusten ari zela, konturatu zen bertan aipatutako sintomak semeak zituenekin bat zetozela.

  b. Emazteak ETBko programa batean entzun zuen lehendabizikoz hiperaktibitate hitza, eta semearen jokabidearekin loturaren bat izan ote zezakeen jakiteko asmoz, deitzea erabaki zuen.
  c. Emazteak ETBko programa batean izan zuen bere semearen kasuaren oso antzeko baten berri, eta nazka-nazka eginda zegoenez, segituan deitu zuen laguntza eske.
       
76. Eta, azkenean, elkarteak Iruñean egin zuen bilera batera joan ziren.
  a.

Eta bertatik oso pozik atera ziren. Izan ere, beraien kasua gainontzeko guztiak baino askoz arinagoa zela ikusi zuten.

  b. Eta bertatik pozaren pozez atera ziren, beraien semearena huskeria bat zela ikusi zuten-eta.
  c. Eta bertan esan zirenek oso pozik utzi zituzten. Kasu batzuekin konparatuta arinagoa baitzen beraien semearena.
       
77. Gurasoen lana funtsezkoa omen da gaixotasun honetan.
  a.

Bai. Gurasoak baitira haurra frustrazio egoeratik atera dezaketen bakarrak.

  b. Izan ere, gaixotasunak lotura hertsia du gurasoek haurrari ezartzen dizkioten mugekin.
  c. Guraso askok beren haurrak motzean lotu nahi izaten dituzte. Horrek frustrazioa dakarkie haurrei eta, ondorioz, hiperaktibitatea.
       
78. Mikel Olano psikologoaren esanetan, TDAH kasu baten aurrean gaudela uste dugunean ...
  a.

Pediatra edo medikuarengana jotzea da eman beharreko lehenengo pausoa. Horrek psikiatrarekin harremanetan jarriko gaitu, eta azken honek diagnostiko egokia egingo du.

  b. Lehenik eta behin, sindromean aditua den espezialista batengana jo behar dugu, haurrari egin beharreko froga guztiak egin diezazkion. Behin diagnostiko egokia eginda, jarraibideak emango dizkigu.
  c. Lehenik eta behin, diagnostikoa egin behar da. Horretarako medikuarengana jo beharko dugu, haurrari egin beharreko frogak egin diezazkion. Hurrengo urratsa psikologo edo pedagogoarengana jotzea da.
       
79. Tratamenduaren alor bat psikiatrikoa da. Bertan botikak, anfetaminak-eta erabiltzen dira.
  a.

Haurrari baretzen eta arretari eusten laguntzen dioten arren, sendakuntzan eraginkorrak izango dira baldin eta beste mota bateko neurriekin batera erabiltzen badira.

  b. Eta emaitza onak izaten badituzte ere, beste arazo askoren sortzaile ere badira, gehiegizko asaldura edo kitzikadura, esaterako.
  c. Izan ere, ezaguna da anfetaminek arretari eusten laguntzeko duten eragina. Eta Begoña Garmendia psikiatrak, oso gustukoak ez baditu ere, ezinbestekotzat jotzen ditu sindrome honen tratamenduan.
       
80. Bigarren alorra psikologikoa litzateke. Psikologoaren lana ...
  a.

gurasoen, irakasleen eta psikiatraren gidari izatea da.

  b. haurrari bere burua kontrolatzen irakastea da.
  c. haurrari emozioak gordetzen irakastea da.