EGA NAFARROA
Euskadi Irratia |
1. |
Kike Amonarrizen ustean, gazte hizkeren gaineko kezka… | ||
|
a. | beste hizkuntzetan ezaguna da, baina gurean berria da. | |
|
b. | duela 200 urte hasi zen, kantitateaz arduratzen hasitakoan. | |
|
c. | aspaldikoa da, eta beste hizkuntza batzuetakoa ere bai. | |
|
d. | Mezuak bete-betean harrapatu du Joxerra Gartzia. | |
|
|
||
2. |
Euskararen etorkizuna: erronka nagusia da… | ||
|
a. | ezagutza indartzea, erabilera hobetzeko. | |
|
b. | batez ere, gazteak euskara erabiltzera bultzatzea. | |
|
c. | jatorri erdalduneko gazteek euskara ikastea. | |
|
d. | maila jasoko kultur kontsumoa indartzea. | |
|
|||
3. |
Zer egin beharko genuke adierazkortasuna lortzeko? | ||
|
a. | Albo erdaretara ahalik eta gutxien jo. | |
|
b. | Behar denean, alboko erdarak eredu hartu. | |
|
c. | Hizkuntza sistematikoki erabili, ez baita jolasa. | |
|
d. | Ondoko hizkuntzen baliabideak erabiltzen saiatu. | |
|
|
||
4. |
Nola hitz egingo dute gazteek? | ||
|
a. | Benetan, ikasitako eta jasotako oinarriaren arabera. | |
|
b. | Lagunartean entzundako eta irakurritakoaren arabera. | |
|
c. | Nahi bezala, baina ez hiztegi aberatsa erabilirik: aiuntamentu… | |
|
d. | Trakets, baina etxetik euskaldun direnek hobeki. | |
|
|||
5. |
Gazte batzuek zergatik ez dute euskaraz egiten? Hauetako bat EZ DU ESAN: | ||
|
a. | Garai batean frantsesa edo latina irakasten zen bezalaxe irakatsi zaielako. | |
|
b. | Hizkuntzarekin harreman positiborik izan ez dutelako. | |
|
c. | Hizkuntzaren irakaskuntza oso gramatikala izan delako. | |
|
d. | Ikasleek irakasgaiak gogoko ez izatea arrunta delako. |
Erantzunak: 1)c, 2)b, 3)a, 4)a, 5)d