Hizkuntza gaitasunak ebaluatzeko probak

IRAKURKETA CURRICULUMEKO HIRU HIZKUNTZETAN: euskara

Hemen duzue zati teoriko bat, ondoko dokumentuekin:

Ángel Sanz ULERMENEZKO IRAKURKETAREN EBALUAZIOA
Hizkuntza batzordea IRAKURMEN PROZESUAK: PRAKTIKA ETA EBALUAZIOA
Luis Iza IRAKURKETA PLANA LEHEN ETA BIGARREN HEZKUNTZAN

2. ziklo eta hizkuntza bakoitzari egokitutako hainbat irakurketa proba daude, ondoko taulan ageri den bezala.

A eredua
LH 2. zikloa

Azalpen testua

Betizu kluba
proba
erantzunak
oharrak
zuzenteko txantiloia

Narrazio testua

Olatu handia
proba
erantzunak
oharrak
zuzenteko txantiloia
LH 3. zikloa
Azalpen testua
Poxpolo eta Mokolo
proba
erantzunak
oharrak
zuzenteko txantiloia
Narrazio testua
Arantzako sorgina
proba
erantzunak
oharrak
zuzenteko txantiloia
               
 
proba
proba
erantzunak
eraantzunak
oharrak
oharrak
zuzentzeko txantiloia
zuzenteko txantiloia
 
               
D eredua
LH 2. zikloa

Azalpen testua

Erleak
proba
erantzunak
oharrak
zuzenteko txantiloia
Narrazio testua Eskailera
proba
erantzunak
oharrak
zuzenteko txantiloia
LH 3. zikloa

Narrazio testua

Euskaldun bat Marten
proba
erantzunak
oharrak
zuzenteko txantiloia
Azalpen testua J. K. Rowling
proba
erantzunak
oharrak
zuzenteko txantiloia


  • Ikastetxeetan aplikatzen denean, komenigarria da galderen testua aparte inprimatzea.
  • Ikasle edo ikastalde bakoitzak hiru hizkuntzetan lortzen dituen emaitzen azterketa konparatiboa eginez gero, ikusi ahal izango da nolako erlazioak, eraginak edota transferentziak dauden curriculumeko hiru hizkuntzen artean, irakurmenari dagokionez; eta hortik ondorioak atera ahal izango dira eta hobekuntza helburuak ezarri ahal izango dira.
  • Kurtso hauetako ikasleek aipatutakoak bezalako probak egiteko gaitasuna izan behar dute; horregatik, proba horiek adibidetzat hartuko dira (testuaren luzerari eta zailtasunari dagokionez, eta galdera motari dagokionez). Komenigarria da antzeko probak aplikatzea kurtsoz kurtso.

 

APLIKAZIO ARAUAK

Probak klase-saio banatan aplika daitezke.

Probak egin aurretik, komenigarria da ondoko jarraibideak ematea:

1) "Testua" hainbat aldiz irakurtzea (3 aldiz, adibidez).

2) Galderak arretaz irakurtzea. Ondoko galdera motak izan ahalko dira:

• Aukera anitzeko galderak: egokiena markatu behar da (bi erantzun zuzen egon daitezke, baina bata bestea baino hobea izango da beti).

• Egia / gezurra: egokiena hautatu eta erantzun okerra zuzendu behar da. Erantzun okerra zuzenduko da eta aldaketatxoak eginda berridatziko da.

• Erantzuna sortzea: esaldi bat edo gehiago idatzi beharko da.

3) Testua eta galderak behar adina aldiz berrirakurri eta berrikusi behar dira.

4) Azpimarratu behar da zenbaterainoko garrantzia duen azken berrikuspenak.

Azterketa proba denez, ikasleak proba egiten ari diren bitartean, irakasleek ez dute hitzen edo galderen esanahirik azaldu behar.

eibz