Kategoriaren artxiboa: Etapa DBH

Proiektua: Iruñeko seinaleek euskararen ordenantza betetzen ote dute?

Iruñeko Navarro Villoslada institutuko ikasleak kalera atera dira hiriko seinaleek euskararen ordenantza betetzen dutenetz aztertzera. Argazkiak bildu, eta sarean jarriko dituzte.

Iruñeko hizkuntza paisaia aztertzera atera ziren Batxilergoko lehenbiziko mailako A ereduko 11 ikasle. Argazki kamera, mapa eta papera eskuan, seinaleetan euskara ageri zenetz, eta agertzekotan, nola agertzen zen bildu zuten. Iruñeko Udalak ez zuen azterketa gainditu; are gehiago, nota oso txarra atera zuen. Adibidez, Itxaso Turrillas, Miriam Mortalena eta Julen Rodriguezen taldeak hamar seinale egoki baizik ez zituen aurkitu. 35 gaizki ziren.
N. Villoslada A eredua
Biko taldeak egin, eta kaleak banatuta ekin zioten ikasleek lanari. Nafarroako Gorteen kalean abiatu ziren Turrillas, Mortalena eta Rodriguez. 150 metro baizik ez zituzten egin, eta ordurako hainbat argazki atera zituzten. Kalearen izena euskaraz zegoen San Ignazio etorbidearen bidegurutzean. Metro gutxi batzuk aurrerago, baina, soilik gaztelaniaz ageri zen kale beraren izena. Pentsa liteke bigarren plaka zaharragoa zela. Ez da hala. Orain, Iruñeko Udalak kalearen izena gaztelaniaz idazten du, eta alboetan calle eta kalea hitzak jartzearekin aski dela dio.

150 metro baizik ez ziren, eta zezen plaza eta Txantrea hitzak ez ziren euskaraz ageri seinaleetan. Seinale berean, Norabide guztiak txikiagoa zen Todas las direcciones baino, eta Alde Zaharra hitza letra etzanez eta gris kolorez idatzia zegoen, gaztelaniazko adiera ez bezala. Parkimetroa erabiltzeko argibideak ere ez zeuden ordenantzak eskatzen duen bezala adieraziak. Euskarazko azalpenak letra etzanean ageri ziren, eta zati batzuk gaztelaniaz soilik adieraziak zeuden. Guztien artean batek arreta piztu zien ikasleei: Nafarroako Gobernuko Ekonomia eta Ogasun Departamentuak ez zuen euskararik bere atarian. Udalaren hizkuntza paisaia zen aztertu beharrekoa, ordea. Horrela aztertu zituzten inguruko hainbat kale.

Helburuak bete zituzten. Haien irakasle Amaia Irazustak azaldu zuenez, ikasleak euskarara gerturatzeko modu bat izan zen, baita hausnarketa bultzatzeko bidea ere. Izan ere, ikasleetako batzuek ez dute uste euskara bazterturik dagoenik. Jarduera «erraza» eta «polita» izan zela zioen. A eredukoak izanik, euskara maila apala dutela azaldu zuen; beraz, gutxi ateratzen dira ikastetxetik euskarazko jarduerak egitera. «Honek asko motibatu ditu, haien lanak zerbaiterako balio duela ikusten dutelako. Udalari erakutsiko diogu». Googlemapsen paratuko dituzte irudiak eta euskalgintzari bidaliko dizkiote.

Artikulu osoa BERRIA egunkariaren helbide honetan irakur daiteke: //paperekoa.berria.info/tartea/2014-04-09/036/001/nota_txarra_udalaren_seinaleei.htm

Saba eta landare magikoa

SABA ET LA PLANTE MAGIQUE_portada_BASQUE.inddAfrikako ipuin tradizonal batean oinarritutako komikia. Aitona bat bere tribuko haurrei, haiek hala eskatuta, txabola batean istorio bat kontatzen hasiko zaie, hain zuzen ere, kafearen istorioa. Saba izeneko neskato batek eta Kafe izeneko Abisiniako ahuntz basati batek landare magiko bat aurkituko dute. Gorabehera batzuen ondoren, kafe izena emango diote landare magikoari, eta aurkikuntzak euren bizimodua aldatuko du.

Komikiko irudiek txandaka erakusten dituzte elezaharraren pasarteak eta txabolako kontaketakoak. Haurrek euren iritzia emango dute eta gertatuko denari buruzko hipotesiak egingo dituztenez, gelan gauza bera egiteko aukera ematen du.

(Lehen Hezkuntzan nahiz Bigarren Hezkuntzan lantzeko aproposa izan daiteke).

Jarraitu irakurtzen

HABEko IKASBIL ataria, orain eskukoan eta tabletan.

IKASBIL ataria, orain eskukoan eta tabletan. Izan ere, bertsio berezia jarri baita martxan, aipatu gailuetan edukiak modu egokian aurkezten dituena. Gainera, ez da beste helbiderik idatzi behar, ordenagailua ez den gailu batetik sartzen dena modu automatikoan bidaliko baitu sistemak bertsio egokitu honetara.

(WEB gunea hauxe da: http://www.ikasbil.net/web/ikasbil/home)

Ikasbil sakelekoan

 

 

Sartu orduko lau hizkuntza eskainiko dizkigu aukeran: euskara, gaztelania,  frantsesa eta ingelesa.

 

Maila ere aukeratu ahal izango dugu: A1, A2, 1. maila, 2. maila, 3. maila edo 4. maila.

Lehenengo lerroan, bilatzailea dago, eta bertan, edozein gako-hitz idatzita, interesatzen zaizkigun edukiak aurkituko ditugu.

Ikasbil sakelekoan2

Kanta dezagun, kanta!

 

euskal kantuak badok

Kantak gelan lantzea hagitz gomendagarria da. Kantatuz ikasleen ahozko gaitasuna, gaitasun musikala eta elkarrekiko harremanak lantzen ditugu; zeren kanta batek bere letra dauka (ahozkotasuna), musika (gaitasun musikala) eta besteekin partekatzen dugun ikas-esperientzia. Eta ez hori bakarrik, abesten dugunean, pertsonen arteko harremana, hausnarketa eta barnera begiratzea bultzatzen ari gara. Gainera, hori guztia gutxi balitz, kantak duen esanahi afektiboa ere gehitu behar diogu: sentimendua, esanahi pertsonala eta sortzen digun lotura.

Jarraitu irakurtzen

Animalien erreinuan bilduma

Animalien erreinua

Berria egunkariak larunbatetan argitaratzen duen “Mantangorri” gehigarrian, duela gutxi arte, animaliei buruzko orrialde bat azaltzen zen astero (2010-2012). Bertan, zenbait animaliaren ohiturak eta bitxikeriak jasotzen dira.

EIBZn urte horietan atera zirenak bildu ditugu liburuxka batean, eskurago izateko eta errazago erabiltzeko.

Espero dezagun ikasleen gustukoa izatea!

Mila esker @berria

Aisa euskara online ikasteko doako ikastaro berria sortu du Habek

Habe Aisia on line

Aisa euskarara hurbiltzeko harrera-ikastaroa da; beraz, oinarrizko mailatik hasten da. Online funtzionatzen du eta, esan bezala, doakoa da. Bakarka, norberak euskara internet bidez ikasteko aukera ematen du. Ikastaroko ariketak eta azalpenak euskaraz eta gaztelaniaz daude.

Aisa ikastaroari ekiteko nahikoa da HABEren www.ikasten.ikasbil.net atarira jotzea eta bertan Aisa atalean sartzea. Atal honetan daude ikastaroko material guztiak eta horietan klik eginez gaiak eta ariketak banan-banan betetzen has daiteke erabiltzailea