Kategoriaren artxiboa: Hizkuntza

“ikasleen %89,02k erantzun du” ala “ikasleen %89,02ak erantzun du”? Eta ikasleen “%89,02k erantzun dute”?

Galdera

Matematika grafiko batzuekin ari naiz lanean eta bi zalantza ditut ehunekoak direla-eta: “ikasleen %89,02k erantzun dute zuzen” ala “%89,0ak” idatzi behar da? -k edo -ak? Eta bestalde: “ikasleen %89,02k erantzun du” ala “dute”?

Jarraitu irakurtzen

ahal dut / dezaket?

Galdera

Azkenaldian “ahal izan” egituraren erabilera geroz eta jende gehiagoren ahotan dabilela sumatzen da eta beste erabilerak alboratzen ari direla uste dut, esate baterako: “egin dezaket”, “ekarri dezakezu”, “egin dezakegu”… Horien ordez “egin ahal dut” , “ekarri ahal duzu”, “ahal duzu” entzuten ditut.

Jatorra al da erabilera hori?

Jarraitu irakurtzen

Aspektua: “ama, laguntzen/lagunduko?”, “ematen/emanen?”, “ekartzen/ekarriko?”…

Galdera

Bai etxean bai eskolan, txikienek maiz erabiltzen dituzte honelako esaldiak: “ama, laguntzen?”, “emanen?”, “ekartzen?” , ” ikusten?”… Guztiak zaku berean sartu behar ditugu edo bada desberdintasunik haien artean?

Irakasle batek ikasle bati “ikusten!” erratea ez dago gaizki, ezta?, baina “emanen?”, erraterako, gaizki dagoela iruditzen zait niri. “emango zenidake?” edo “ekarriko zenidake?” erabiliko nuke nik.

Jarraitu irakurtzen