Etiketaren artxiboa: A eredua

Entzumena lantzeko baliabideak

Hona hemen A ereduko irakasleen laguntzarekin prestatutako entzungaiak. 2020-2021 ikasturtean, 4. mailakoak prestatu genituen, eta 2021-2022 ikasturtean, berriz, 2. eta 6. mailakoak.

Baliabide hauen egokitasuna bermatzearren, prozesuan zehar A ereduko irakasleen iradokizunak aintzat hartu ditugu, baita, behin-behineko entzungaiak gelaratu ondoren, ikasleek adierazitakoa ere.

Entzungai bakoitzerako lau fitxategi dituzue: audioa, transkripzioa, ikasleentzako orria eta erantzun orria.

2. maila

Paisaia

entzungaiak
erantzunak

Elurrezko panpinak

entzungaiak
erantzunak

Nor da?

entzungaiak
erantzunak

Gustuak

entzungaiak
erantzunak

4. maila

Aurkezpena

entzungaiak
arkatza
galdera
erantzunak

Biharko eguna

entzungaiak
arkatza
galdera
erantzunak

Gaurko menua

entzungaiak
arkatza
galdera
erantzunak

Erosketak

entzungaiak
arkatza
entzungaiak
galdera
entzungaiak
erantzunak
entzungaiak

6. maila

Deskribapena

entzungaiak
erantzunak

Planoak

entzungaiak
entzungaiak

Herriko jaiak

entzungaiak
entzungaiak

Gelako elkarrizketa

entzungaiak
erantzunak

Programazioak eta jarduerak planifikatzeko dokumentuak

EIBZn, 2020-2021 ikasturtean, LOMCE legean oinarritutako Lehen Hezkuntzako A ereduko curriculuma aztertu ondoren, zenbait dokumentu sortu genituen. Orain, LOMLOE hezkuntza lege berria dugun arren, dokumentuek baliagarriak izaten jarraitzen dutela uste dugu, bai programazioak zein jarduerak planifikatzeko. Beraz, hemen dituzue eskuragai:

Lexikoa
Morfosintaxia
LOMCE curriculumaren laburpena

Jantzien erruletak

Jira bira sakatu botoia eta erruletak bira egingo du. Sakatu berriro eta gelditzen den jantziaren izena esan beharko duzu“.

Hona hemen Claret Larraona ikastetxeko irakasleek sortutako baliabidea: jantzien gaia errepasatzeko Power Pointen egindako bi erruleta.

Jantzien erruletak

Bi erruleta horiek PDIan erabiltzeko oso egokiak dira. Dena den, Drive dokumentuan ez du funtzionatzen; horregatik, efektua ikusteko fitxategia deskargatu behar da.

Erruletak Power Pointen nola egin daitezkeen jakin-mina baduzue, Interneten zenbait bideo tutorial daude. Guztiak gaztelaniaz. Beraz, norbaitek euskaraz dagoen bideoren bat topatzen badu, idatzi, mesedez, eta hemen jarriko dugu.

Noain herriko San Miguel ikastetxea

Noain herriko San Miguel ikastetxean, irakasleek ez dute libururik erabiltzen eta proiektuka lan egiten dute. Ikasleak gustura eta motibatuak daude euskarako klaseetan. 2019-2020 ikasturtean nola lan egiten duten ikusteko aukera izan dugu.


2. maila

2. mailan urte batzuk daramatzate “Hizki-pasa” proiektua egiten. Ikasturte honetako lehenengo hiruhilekoan talde batekin proiektua nola garatzen duten ikusi dugu. Prozesuan zehar lau trebetasunak lantzen dituzte, eta jarduerak bukaerako xedea lortzera oso ongi bideratuak daude.

Zuk zeuk proiektua aurrera eramatea nahi baduzu, hemen dauzkazu programazioa eta behar diren baliabide guztiak.

hizki pasa_proiektua
Programazioa

dokumentazioa
Materiala
Bideoa


3. maila

Auten, 3. mailan, “Mahai-jokoak” proiektua egin dute. Proiektuaren bukaeran, jokoak azaldu dizkigute eta talde bakoitza bere jokoarekin jolasten ikusi dugu. Zoragarria izan da ikustea ikasleak nola saiatzen diren euskaraz hitz egiten.

Zure gelan proiektua egin nahi baduzu, hemen dauzkazu proiektuaren programazioa eta aurrera eramateko behar diren baliabideak.

mahai jokoak proiektua
Programazioa
dokumentazioa
Materiala
mahai jokoak bideoa
Bideoa

5. maila

5. mailan, aurten, “Nor da Nor” proiektua egin dute. Talde lana oso garrantzitsua izan da proiektu honetan eta aipagarriak dira hiztegi altxagarria eta 1-2-4 egitura kooperatiboaren erabilera abestien lanketa egiteko.

Proiektuari buruz gehiago jakin nahi baduzu eta zure ikasleekin aurrera eraman nahi baduzu, ikus itzazu proiektuaren programazioa eta baliabideak.

nor da nor proiektua
Programazioa
dokumentazioa
Materiala
nor-da-nor
Bideoa

“Euskal aditzaren itsasontziak hondoratu” proiektua

Buztintxuri ikastetxean, proiektuak eta roll playing dinamikak egiten dituzte A ereduko ikasleekin.

2019-2020 ikasturtean, Sorne Lerin irakasleak “Euskal aditzaren itsasontziak hondoratu” proiektua azaldu digu, bere ikasleekin aurrera eraman duen bitartean. Sornek ikasleen motibazioa sustatzeko, haiengana hurbiltzeko eta haien mailara egokitutako edukiak eskaintzeko, bere burua grabatzen du, hola nola jolasen azalpena egiten, jarduera baten prozesua nola egin behar den azaltzen, edo berak sortutako ipuin baten antzezpena egiten. 

Sornek “Euskal aditzaren itsasontziak hondoratu” proiektua, 5. mailako ikasleekin egin du, eta aurrera eramateko bi hiruhileko behar izan ditu.

Proiektu hau aurrera eraman nahi baduzu, edo zure ikasgelarako ideiak hartu nahi badituzu, hemen dituzu Sornek grabatutako bideoak, prestatutako materiala eta proiektuaren programazioa.

1. Programazioa

Euskal aditzaren proiektua

2. Materiala

dokumentazioa

3. Bideoak


Hitzik gabeko bideo motzak

Hona hemen hitzik gabeko bideo motzen bilduma. Hauek guztiak elkarrizketak pizteko eta bizikidetza lantzeko oso aproposak dira.

Jakituriaren Partxisa

Patricia Oregi Nogales irakasleak Lehen Hezkuntzako A ereduko ikasleentzat prestatutako Jakituriaren Partxisa partekatu du gurekin. Mahai-jokoa erraza, atsegina eta entretenigarria da; hiztegia, zenbakiak eta egunerokotasuneko galde-erantzunak errepasatzeko egokia.

Hemen dituzue mahai-jokoa eta harekin jolasteko jarraibideak:

Jakituriaren partxisa
Jakituriaren Partxisa
Jakituriaren partxisa
Jarraibideak

Ahozko hizkuntza lantzeko jarduerak

2008-2009 ikasturtean A eredua: material didaktikoen lanketa Haur Hezkuntzan ikastaroan, Mari Arrijuria, Josune Azcona, Nerea Carton, Maite Celayeta Oteiza, Sonia Encinas, Isaak Etxebeste, Enara Gonzalo, Miren Goñi, Aitziber Iraizoz, Miren Gurutze Jauregui, Nerea Lasa, Ainara Lopez de Alda, Ainara Lumbreras, Miguel Luna, Garbiñe Macazaga, Idoia Obineta, Leire Otaño, Jennifer Perez, Maria Jose Ruiz, Mikel Uribarren, Maite Uriz, Eneritz Zabaleta, Arrate Zarraua, Izaskun Zendoia, Nekane Zozaya eta Amaia Zudaire irakasleek “Ahozko hizkuntza lantzeko jarduerak” prestatu zituzten. Eguneratu ditugu eta hemen dituzue eskuragai:


2008-2009 ikasturtean sortutako eta antolatutako material gehiago ikusteko, ondorengo irudian klik egin ezazu:

2008-2009_Aeredua

Irakurketa dialogikoak

2020ko otsailaren 6an EIBZn irakurketa dialogikoen inguruko informazioa saio bat egin zen A ereduko irakasleekin. Hiru helburu zituen prestakuntza honek:

  • Irakurketa dialogikoak zer diren ezagutzea
  • A ereduan irakurketa dialogikoak aplikatzearen egokitasuna aztertzea
  • A ereduko irakasleei komunikazio eta hartu emanen toki bat eskaintzea

Saioan irakurketa dialogikoak aplikatzearen egokitasuna zalantzan jarri zen eta A ereduko ikasleekin aplikatzeko dauden zailtasunak azaleratu ziren. Dena den, saioa oso interesgarria izan zen, A ereduko irakasleek beraien praktikaz eta bizipenez hitz egiteko aukera izan zutelako eta ideiak elkartrukatzeko balio izan zuelako.

Irakurketa dialogikoak zer diren ezagutu eta oso era xume eta egituratu batean A ereduko ikasleekin aplikatzera animatzen bazara, hemen duzu saioan erabilitako aurkezpena:

dokumnetazioa

Erosketak euskaraz

Beriaingo ikastetxeko A ereduko irakasleek “Ahozko hizkuntza irakastea” ikastaroan parte hartu dute eta ahozko sekuentzia didaktiko bat prestatu dute, ikasleak ahozkoan gaitzeko.

LHko 4. mailako ikasleekin egin dute eta 14 saio behar izan dituzte sekuentzia didaktikoa garatzeko. Landutako egoera eta helburu komunikatiboak hauek izan dira:

  • EGOERA: Beintza Labaiengo egonaldietara joaten direnean erosketak euskaraz egiteko gai izatea.
  • HELBURU KOMUNIKATIBOA: Saltzaileari zer nahi duten esatea.

Hemen dituzue eskuragai garatutako sekuentzia didaktikoa eta balorazioa:

dokumnetazioa
Sekuentzia didaktikoa
balorazioa
Balorazioa