Euskara irakasteko klaseetan maiz erabiltzen diren esaldi batzuen horma-irudiak sortu ditugu. Moldatu daitekeen dokumentua da, hortaz, ekarpenen bat baduzue, idatzi mesedez. Beharren arabera osatzen joango gara dokumentua.

2020-2021 ikasturtean “Kamishibai tailerra A ereduan” ikastaroan parte hartzaileek egin zituzten 8 kamishibai dituzue hemen. Zoragarriak dira eta partekatzeko baimena eman ziguten. Hemendik deskargatzeaz gain, EIBZko liburutegian ere inprimatuta dituzue, eta maileguan har ditzakezue.
“Jira bira sakatu botoia eta erruletak bira egingo du. Sakatu berriro eta gelditzen den jantziaren izena esan beharko duzu“.
Hona hemen Claret Larraona ikastetxeko irakasleek sortutako baliabidea: jantzien gaia errepasatzeko Power Pointen egindako bi erruleta.

Bi erruleta horiek PDIan erabiltzeko oso egokiak dira. Dena den, Drive dokumentuan ez du funtzionatzen; horregatik, efektua ikusteko fitxategia deskargatu behar da.
Erruletak Power Pointen nola egin daitezkeen jakin-mina baduzue, Interneten zenbait bideo tutorial daude. Guztiak gaztelaniaz. Beraz, norbaitek euskaraz dagoen bideoren bat topatzen badu, idatzi, mesedez, eta hemen jarriko dugu.
Errutinak, hau da, egunero errepikatzen ditugun jarduera komunikatibo egituratuak, gelan hizkuntzaren ulermena eta adierazpena garatzeko aukera paregabeak dira.
Behin eta berriro errepikatzen ditugun jarduera hauek, ikasleei gero eta konplexutasun handiagoarekin aurkezten badizkiegu, ikasleei euren hizkuntzaren garapenean lagunduko diegu.
Hona hemen, errutinak lantzeko lelo, errima eta kanta bilduma polit bat. Dokumentua ez dago itxia. Jasotzen ditugun ekarpenekin osatzen joango gara. Hortaz, errutinak lantzeko, dokumentuan azaltzen ez den baliabide interesgarri bat ezagutzen baduzu, idatzi, mesedez.
Stop motion animazio bideoak sortzeko teknika bat da: objektuak poliki mugitzen dira eta mugimendu txiki bakoitzaren ondoren argazki bat ateratzen da. Gero, argazkiekin, bideo editore bat erabiliz, objektuak mugitzen direla ematen duen bideo bat sortzen da. Hona hemen Stop motion teknikari buruzko bideo-tutorial txiki bat: https://www.youtube.com/watch?v=2upeGxChvAI
Bestalde, hemen dituzue Angel Ayechu irakasleak, Stop motion erabiliz, A ereduko ikasleekin eta ikasleentzat sortutako hainbat bideo:
EIBZko Webgunean Irudi bilduma argitaratu dugu. A ereduko ikasgeletan erabiltzeko irudiak hiru tamainatan dituzue eskuragai.
15 gairi buruzko irudiak dituzue: Denbora eta eguraldia, Emozioak eta aldarteak, Eskola ekintzak, Eguneroko ekintzak, Kirol ekintzak, Jakiak eta edariak, Jantziak, Animaliak, Toki izenak, Garraiobideak, Lanbideak, Musika tresnak, Gure jaiak, Inauteriak eta Beste batzuk (gogoko dut/ez dut gogoko, hortzak, minak eta gaitzak).
Irudiekin, hiztegia lantzeaz gain, hainbat egitura landu daitezke. Honako dokumentuan egin daitezkeen jarduera batzuk bildu ditugu:
Gelan besteren bat egiten baduzu, gurekin partekatzea eskertuko genizuke. Horrela, irudi txartelekin egin daitezkeen jardueren bilduma aberasten eta osatuz joango gara.
2020ko maiatzaren 11n eta 12an, “Proiektuak A ereduko Lehen Hezkuntzan” informazio saioak egin genituen. Deialdian, prestakuntza hau, aurrez aurre egiteko planteatu zen arren, itxialdiak horrela egitea galarazi zigun eta online egitea erabaki genuen. Oso interesgarriak izan ziren bi saioak. Hemen dituzue ikusgai:
Saioen grabazioez gain, azaldutako proiektuen inguruko material guztia prest duzue “Lehen Hezkuntzarako Baliabideak” orrian, Proiektuak atalean:

Noain herriko San Miguel ikastetxean, irakasleek ez dute libururik erabiltzen eta proiektuka lan egiten dute. Ikasleak gustura eta motibatuak daude euskarako klaseetan. 2019-2020 ikasturtean nola lan egiten duten ikusteko aukera izan dugu.
2. mailan urte batzuk daramatzate “Hizki-pasa” proiektua egiten. Ikasturte honetako lehenengo hiruhilekoan talde batekin proiektua nola garatzen duten ikusi dugu. Prozesuan zehar lau trebetasunak lantzen dituzte, eta jarduerak bukaerako xedea lortzera oso ongi bideratuak daude.
Zuk zeuk proiektua aurrera eramatea nahi baduzu, hemen dauzkazu programazioa eta behar diren baliabide guztiak.
Auten, 3. mailan, “Mahai-jokoak” proiektua egin dute. Proiektuaren bukaeran, jokoak azaldu dizkigute eta talde bakoitza bere jokoarekin jolasten ikusi dugu. Zoragarria izan da ikustea ikasleak nola saiatzen diren euskaraz hitz egiten.
Zure gelan proiektua egin nahi baduzu, hemen dauzkazu proiektuaren programazioa eta aurrera eramateko behar diren baliabideak.
5. mailan, aurten, “Nor da Nor” proiektua egin dute. Talde lana oso garrantzitsua izan da proiektu honetan eta aipagarriak dira hiztegi altxagarria eta 1-2-4 egitura kooperatiboaren erabilera abestien lanketa egiteko.
Proiektuari buruz gehiago jakin nahi baduzu eta zure ikasleekin aurrera eraman nahi baduzu, ikus itzazu proiektuaren programazioa eta baliabideak.
Buztintxuri ikastetxean, proiektuak eta roll playing dinamikak egiten dituzte A ereduko ikasleekin.
2019-2020 ikasturtean, Sorne Lerin irakasleak “Euskal aditzaren itsasontziak hondoratu” proiektua azaldu digu, bere ikasleekin aurrera eraman duen bitartean. Sornek ikasleen motibazioa sustatzeko, haiengana hurbiltzeko eta haien mailara egokitutako edukiak eskaintzeko, bere burua grabatzen du, hola nola jolasen azalpena egiten, jarduera baten prozesua nola egin behar den azaltzen, edo berak sortutako ipuin baten antzezpena egiten.
Sornek “Euskal aditzaren itsasontziak hondoratu” proiektua, 5. mailako ikasleekin egin du, eta aurrera eramateko bi hiruhileko behar izan ditu.
Proiektu hau aurrera eraman nahi baduzu, edo zure ikasgelarako ideiak hartu nahi badituzu, hemen dituzu Sornek grabatutako bideoak, prestatutako materiala eta proiektuaren programazioa.
Joana Zigandak eta Iker Uribek, bere ipuinaren kontaketa egiten dute aurrez aurre leku desberdinetan. Aurten, Nazioarteko liburuaren egunean ere hura egiteko asmoa zuten; baina, alarma egoerak etxean geratzea behartu zituen. Horregatik, bideo polit hau grabatzea erabaki zuten.