A eredua
Ahozko hizkuntza irakastea eta ebaluatzea
EIBZ · ·
Duela urte batzuk hasi ginen “Ahozko hizkuntza irakastea” izeneko prestakuntza eta egitasmoarekin. Hortik sortu genuen Ahozko hizkuntza irakastea webgunea. Urtero-urtero ikastetxeen eskaeraren arabera formazio hori eman izan dugu, aurten bi ikastetxe berri animatu dira, Zizurko BHIko irakasle talde bat eta Otxoa de Olza DBHIko beste irakasle talde bat. Prestakuntza horren ondorioz, hainbat sekuentzia gelaratu dituzte haien ikasleekin. Jarraian dituzue ikastetxe bakoitzean gelaratutako sekuentzia didaktikoak mailaka eta helburu komunikatiboa.
Zizurko BHI
- DBH 1: Zubiaren alderdi teknologikoa eta historikoa azaldu ikaskideei
- DBH 2: Ikasturteko ateraldia azaldu ikaskideei
- DBH 4: Korrikara joateko ikaskideak konbentzitzea
- BATX 1: DBH 1. mailako ikasleei euskara sustatzeko egiten diren jarduerak kontatzea
- BATX 2: Kirol jarduera bat ikaskideei azaltzea
Otxoa de Olza DBHI
- DBH 1: Matematikako azalpena ulertzen ez duten ikaskideei egitea
- DBH 2: Matematikako buruketa asmatu eta ikaskideei azaldu
- DBH 3: Txistea kontatu ikaskideei
Bestalde, duela 6 urte hasi zen Altsasuko BHI ahozko hizkuntza irakatsi eta ebaluatzen modu sistematikoan, gaur egun, ikastetxeko ikasle guzti guztiak lantzen dute ahozkoa eta arlo ezberdinetako irakasleak elkarrekin gauzatzen dute sekuentzia didaktikoa, oso esperientzia emankorra eta oso ongi baloratzen dutena irakasleek zein ikasleek.
Altsasuko BHI (6 urteko esperientzia egitasmoan)
- DBH 1: Kahoot plataforma erabilita lehiaketa bat sortzea eta aurkeztea ikaskideei.
- DBH 2: Taldeetan jarrita ikastetxeko gainerako gela guztietako ikasleei “Aluminio kanpainaren” azalpena ematea kontzientziatzeko
- DBH 3: Ikasleek taldeka (4-5 ikasleko 4 talde izango dira gela bakoitzean). Elkarrizketa bat egingo diote langile bati, bere lanaren inguruko informazioa jasotzeko.
- DBH 4: 1.DBH-ko ikasleei mendi ibilaldi baten informazio saioa egitea arduradun gisa.
- BATX 1: Mikro-hitzaldia sortu ikaskideei emateko kirolaren gaia ardatz hartuta eta ikuspuntu desberdinak kontuan hartuta.
- PMAR 2-3: ikaskideei aurtengo ikasturte bukaerako Jarduera fisiko edo kirol batean oinarritutako jarduera osagarriaren proposamena egin.
Azkenik, beste irakasle batzuek prestakuntza jaso duten bitartean haien ikasleekin sekuentziak gelaratu dituzte:
A eredua
- LH 2 eta 3, Juan Bautista Irurtzun IP (Azkoien): Gustoko duten pertsona edo pertsonai baten deskribapena egitea eta besteek nori buruz ari diren asmatzea.
- LH 5, Virgen del Soto IP (Kaparroso): Eskolako D ereduko 3 urteko lagunei sortu dugun esperimentua (sumendia) ahoz azaltzea.
- HH 4, San Bartolome IP (Martzilla): “Hiru txerrikumeak” ipuina hiru urtekoei antzeztea.
D eredua
- LH 5, Larraintzarko IP: Gelakideei animalia baten aurkezpena aurkeztea.
- LH 3, Cristobal Gamon IP (Errenteria): Errenteriako mendiak, ibaia, pertsona ospetsuak, historia… landu ondoren, ikasitakoaren inguruko azalpena egin ikaskideei.
- LH 2, Cristobal Gamon IP (Errenteria): 2. mailako gelan adostutako errezetak, eskolako beste gela batzuetan azalduko dituzte.
- DBH 4, Iturrama BHI: Gai baten inguruan iritzia ematea talde txikitan elkarrizketaren bitartez.
- DBH 3, Eunate BHI: Banaka istorio bat bat kontatzea gezurra tartekatuz gelakideek gezurra asmatzeko.
Datorren ikasturtean ere prestakuntza lerro honekin jarraituko dugu eta webgunean DBH eta Batxilergoko ebaluazioaren atala osatuta ikusgai paratuko dugu.