Kategoriaren artxiboa: Etapa LH

Erosketak euskaraz

Beriaingo ikastetxeko A ereduko irakasleek “Ahozko hizkuntza irakastea” ikastaroan parte hartu dute eta ahozko sekuentzia didaktiko bat prestatu dute, ikasleak ahozkoan gaitzeko.

LHko 4. mailako ikasleekin egin dute eta 14 saio behar izan dituzte sekuentzia didaktikoa garatzeko. Landutako egoera eta helburu komunikatiboak hauek izan dira:

  • EGOERA: Beintza Labaiengo egonaldietara joaten direnean erosketak euskaraz egiteko gai izatea.
  • HELBURU KOMUNIKATIBOA: Saltzaileari zer nahi duten esatea.

Hemen dituzue eskuragai garatutako sekuentzia didaktikoa eta balorazioa:

dokumnetazioa
Sekuentzia didaktikoa
balorazioa
Balorazioa

Ulermenezko irakurketa ebaluatzeko probak

Hona hemen irakurmena lantzeko marko teorikoa, eta 2. eta 3. zikloetan trebetasuna ebaluatzeko zenbait proba:


Marko teorikoa

Ulermenezko
irakurketaren ebaluazioa
eredua
Ángel Sanz
Irakurmen prozesuak: Praktika eta ebaluazioa
eredua
Hizkuntza batzordea
Irakurketa plana Lehen eta Bigarren Hezkuntzan
eredua
Luis Iza

Probak

proba A eredua
Proba
erantzunak
Erantzuna
erantzunak_1
Oharrak
zuzentzeko txantiloia
Zuzentzeko txantiloia

2. zikloa

Azalpen
testua

Betizu kluba

proba A eredua
erantzunak
erantzunak_1
zuzentzeko txantiloia

Narrazio
testua

Olatu handia

proba A eredua
erantzunak
erantzunak_1
zuzentzeko txantiloia

3. zikloa

Azalpen
testua

Poxpolo eta Mokolo

proba A eredua
erantzunak
erantzunak_1
zuzentzeko txantiloia

Narrazio
testua

Arantzako sorgina

proba A eredua
erantzunak
erantzunak_1
zuzentzeko txantiloia

Idazmena ebaluatzeko probak

Hona hemen idazmena ebaluatzeko marko teorikoa, eta 2. eta 3. zikloetan erabiltzeko zenbait proba:

Marko teorikoa

Ebaluazio
irizpideak

eredua

Testuen lanketa
A ereduan

eredua

Beste proposamen
batzuk

eredua

Probak

2. zikloa

Eskutitza

idazlan proba
Proba
idazlan eredua
Lagunarteko gutun eredua

Deskribapena

idazlan proba
Proba
idazlan eredua
Nire ikasgela

3. zikloa

Narrazioa

idazlan proba
Proba
idazlan eredua
Mendian galduta

Azalpena

idazlan proba
Proba
idazlan eredua
Nire oporretako ametsa

Entzundakoaren ulermen probak

2., 4., eta 6. mailetarako entzundakoaren ulermen probak dituzue hemen. Audio bakoitzarekin, audioaren transkripzioa, ikasleen orria eta erantzunak dituzue.

entzungaiak
Audioa
arkatza
Transkripzioa
galdera
Ikasleen orria
erantzunak
Erantzunak

2. maila

Bertsotan

entzungaiak
arkatza
galdera
erantzunak

Marrazkia

arkatza
galdera
erantzunak

Sagutxo

arkatza
galdera
erantzunak

4. maila

Esne-saltzailea

arkatza
galdera
erantzunak

Mikel ohean

arkatza
galdera
erantzunak

Oporrak

arkatza
galdera
erantzunak

6. maila

Korrika

arkatza
galdera
erantzunak

Olga

arkatza
galdera
erantzunak

Aho-korapiloak, errimak eta zotz egiteko formulak

A ereduko irakasleek sortutako eta sailkatutako materiala duzue hemen. Bi ikasturte desberdinetan egindako lana bildu dugu bidalketa honetan.

1. 2007-2008 ikasturtean Aitziber Iraioz Remiro, Esther Olite Munarriz eta Gemma Larrañaga irakasleek aho korapilo eta zotz egiteko formula hauek prestatu zituzten:

2. 2009-2010 ikasturtean Euskara ikastetik euskaraz ikastera. A ereduko Haur Hezkuntzako gida didaktikoa eta proiektuak ikastaroan, Beldarrain Navas Gurutze, De Carlos Lazcano Yolanda, Carton Telleria Nerea, Esain Lazkano Maritxu, Flores Zabalza Nerea, Irurtia Irurzun Otxando, Saralegi Alkotz Idoia, Obineta Olaetxea Idoia, Uzal Eskudero Silvia eta Zabaleta San Sebastian Eneritz irakasleek aho korapilo eta errima hauek bildu zituzten:

Lehen Hezkuntzan egiteko jolasak

2007-2008 ikasturtean, Lizarran, Arrate Irazola Lasuen, Edurne Garzaron Lizaso, Olatz Agirre Sorozabal, Garbiñe Makazaga Ochandorena eta Juan Manuel Perez Lanz irakasleek honako jolas bilduma hau prestatu zuten:

LHrako jolasak

2007-2008 ikasturtean sortutako eta antolatutako material gehiago ikusteko, ondorengo irudian klik egin ezazu:

2007-2008 LH A eredua

1.DBHko ikasleek egindako lanak

A ereduan, gehienetan, material egokia aurkitzea izaten da arazo nagusietako bat. Testu liburuetako eduki eta jarduerak ez ditugu gure ikasleentzako aproposak ikusten. Horregatik, askotan, hoberena ikasleekin materiala sortzea izaten da. Eta zergatik ez erabili IKTak horretarako ?   Testu-liburuan landutako edukiak indartzeko proiektutxoak egiteko erabil daitezke eta, gainera, oso motibagarriak izaten dira.

Hona hemen klasean egin daitezkeen lantxoen adibide batzuk:

DBHKO 1.mailako NAVARRO VILLOSLADA BHIko ikasleek egindakoak:

GAIA: Izaera, itxura fisikoa, aldartea eta jarrerak. Hiztegia lantzen

EGINKIZUNAREN AZALPENA

ADIBIDEAK:

Talde osoarekin egindakoak:

GAIA: Jatetxe baten webgunea diseinatu

EGINKIZUNAREN AZALPENA

ADIBIDEA:

Laura eta Leire

Ahozko hizkuntza irakastea weborria

AHOZKO HIZKUNTZA IRAKASTEA weborrian biltzen den materialak ahozko hizkuntza gelan sistematikoki lantzea du xedea.
Arlo honetan eman diren formakuntza ikastaroen edukia eta ikastxeetan egin diren esperientziak biltzen dira.
Esther Mugertzak eta Yolana Olasagarrek, Josune Zabalaren laguntzaz, egin dute bilduma hau. Weborria irekia eta dinamikoa izan nahi du eta egiten diren materialak sartuko dira egin ahala.

Ahozko hizkuntza irakastea

Hartzak

Bears CASED final_basque.inddLiburu labur hau hartzei buruzko ezagutza liburua da. Zenbat hartz mota dauden eta non bizi diren azaltzeaz gain, haien ohitura eta ezaugarri batzuen berri ematen du. Horretarako, testu xumea du, kolorezko irudiez apaindua. Azken orrietan, bi denbora-pasa eta haien erantzunak ditu.

(Lehen Hezkuntzako bigarren ziklorako aproposa izan daiteke).

Jarraitu irakurtzen