David Castrillo Alvarez / 2016-11-17 / 455 hitz
Irakasle gehienak Lehen Hezkuntzako lehen ikasturtean hasi ohi dira etxeko lanak agintzen, eta ikasketa mailak gora egin ahala, kopurua handituz doa. Irakasleak horrela jokatzera bideratzen dituzten arrazoiak hainbat dira, hala nola: ikasleek ikasteko ohitura onak hartzea, eskola errendimendua hobetzea, esfortzuaren garrantziaz jabetzea, eta abar.
Horren harira, gai honi buruz ikertu eta hausnartzeko talde pedagogiko bat sortu genuen Sortzen-en, eta txosten bat argitaratu, honako ondorioak ateraz: etxerako lanak bidaltzen dira, 5 arrazoitan oinarrituz: ikas ohiturak hartu, errendimendu akademikoa hobetu, esfortzuaren garrantziaz jabetu, ardurak hartzen ikasi eta bakarka ikasteko tarte bat utzi. Ikertzen hasi eta gero, konturatu ginen horiek ez zirela betetzen. Baina ez hori bakarrik, orokorrean bidaltzen diren etxerako lan motekin, helburu horiek ez betetzeaz gain, kontrako efektua lortzeko 5 arrisku antzeman genituen: ez daude ikasle bakoitzaren neurrira eginak, familien bizitza baldintza dezakete (Dudley-Marling, 2003), motibazioa galtzea eragiten dute (Khon, 2013), jarrera estatikoan dira eta haurrek jolasteko duten eskubidea oztopatzen dute.
Ikerketak aditzera ematen ari dira ikasketa prozesuan ezinbestekoa dela mugimendua, gamifikazioa, kirola, emozioak, kooperazioa, erronka berriak eta sistema sentsorial ezberdinak erabiltzea. Haiei esker, gure garun emozionala piztu eta arreta sistemak hobetzen baitira. Saia gaitezen, beraz, ikasleen amigdalak pizten, haiek berezkoa duten jakin-minetik abiatuz, ikasketa prozesua gauza atsegingarri batean bihurtzeko. Hori lortzen ari al gara etxeko lanekin?