Emakumeon gorputza gudu-zelai

Tere Maldonado / 2016-09-20 / 729 hitz

Egun gutxiko tartean, bi albiste harrigarri ezagutzeko parada izan dugu. Ustez ohituretan oso aurrerakoia den Frantzian izan dira bi gertakizun larriok. Lehenengoan, Nizako hondartza batean, lau gizon armatuk (lau poliziak, alegia) emakume bat larrugorritzera behartu zuten edo, behintzat, jantziak arintzera, arropa gehiegi zeramatzalakoan; gizonak zutik, emakumeari begira, azken hori hareatan eserita, alboan alaba negar batean zeukala. Bestean, Frantziako bertako beste puntako kostaldean, pertsona talde batek kristoren jipoia eman zion topless egiten zegoen emakume bati, hori ere senar eta seme-alabekin zegoela. Senarrak ezin izan zuen emaztea lagundu, bera ere kolpatu baitzuten eta asko baitziren erasotzaileak. Hedabideek kontatu zutenaren arabera, «basatia» izan zen erasoa. Suposatzen dut kasu horretan ere seme-alabek negar egingo zutela.

Continue reading

Erlijio ikasgaia egun-argitan

Tere Maldonado / 2016-05-25 / 694 hitz

Pozarren gaude laikotasunaren aldekook, aspaldiko partez, gure helburuak lortzeko bidean oso urrats garrantzitsua egin dugulako: laikotasunaren gaineko debatea kalera atera da behingoz, eta mahai gainean dago. Hurrengo pausoa alderdien gai-zerrendetara pasatzea izan behar da; gizarte eragileen lehentasun bihurtzea. Geuk, geure partetik, beti pentsatu izan dugu erraza zela oso (baina, paradoxikoki, aldi berean oso zaila) erlijio katolikoaren egoera hezkuntzan salatzea. Horretarako, gauza sinple bat besterik ez genuen behar: jendea informatzea, datuak hedatzea, hezkuntza sisteman erlijioarekin zer gertatzen ari den lau haizeetara zabaltzea.

Continue reading

Erlijio ikasgaiaren iruzurra

2016-01-29 / Tere Maldonado / 590 hitz

Filosofia irakasle nabil ogibidez Bigarren Hezkuntzan duela urte asko. Gure irakasgaian munduari eta gizarteari buruzko ikuspuntu kritikoak garatzea dugu helburu, besteak beste; eta, horretarako, ezinbestekoa izaten da ikasgaien arteko loturak agerian uztea. Horregatik, sarri asko, Filosofia klasean beste ikasgaietan landu dituzten gaiak jorratzen ditugu (genetika dela, artea Errenazimentuan dela, mito klasikoak edo Shakespeareren idazlanak direla). Horri esker, diziplinen arteko loturaz ohartzen dira ikasleak, hezkuntza sisteman ezagutza ikasgaietan nahitaez bananduta egon arren.

Continue reading