Gaizka Izagirre / 167zbka. – 2015/11 / 451 hitz
Europa iparraldeko hotzetik datorren beste ‘noir’ telesail zoragarri bat.
Pertsonaia eta trama sakonak euskarri gisa erabilita, gizarte kritika burutsua
egiten duen lana da; ‘Nordic style’.
Gaizka Izagirre / 167zbka. – 2015/11 / 451 hitz
Europa iparraldeko hotzetik datorren beste ‘noir’ telesail zoragarri bat.
Pertsonaia eta trama sakonak euskarri gisa erabilita, gizarte kritika burutsua
egiten duen lana da; ‘Nordic style’.
Gaizka Izagirre / 2015-11-18 / 514 hitz
Bat-batean munduko biztanleriaren %2a desagertu egiten da. Inork ez daki non dauden eta zer gertatu den. Telesail honen hasierako premisa hori sinplea dirudi bai, baina pixkanaka, pantaila txikiak azken urteetan eman duen ustekaberik handienaren aurrean gaudela frogatzen ari da. Hori bai, gauza bat argi izan, berdin dio desagerturiko pertsonak horiek non dauden, garrantzitsuena bertan gelditu direnak dira, gainerako %98 horiek alegia. Nola birmoldatuko dute bizitza, maite dituzten pertsonak ondoan izan gabe. Lehen denboraldiaren hasieran, gutxik uste zuten, hain urrun iritsiko zenik. Gutxika, harrokeriarik gabe eta zarata gutxi ateraz, guztiz harrapatu nauen telesaila bihurtuz. Momentu honetan aireratzen ari diren telesail guztien artean, onena bihurtuz. (Fargo II-rekin batera).
Kameraren atzean / 2015-10-12 / 519 hitz
Modu ikusgarrian itzuli da apokalipsi zombiaren inguruko fikzio entzutetsuena. Joan den denboraldi amaiera zirraragarriaren ildo berbera jarraitu du seigarren emanaldiaren estreinako atalak, Rick buru duen taldearen eta Alexandriako biztanleen arteko talka. Egunerokotasuneko arazoei prisma eta erritmo ezberdinen bitartez aurre egiten dioten bi taldeen arteko ezberdintasuna nabarmen islatu da; luzaroan ezagutu ditugun pertsonaiek geroz eta kezkagarriagoa bilakatzen ari den zombie mehatxua eteteko erakutsitako erabakitasunaren aldean, zalantza eta beldurrez beterik agertu dira Alexandriako biztanleak.
Kameraren atzean / 2015-10-23 / 358 hitz
Zinemaren estiloa telebistara aplikatu izana. Horixe da Steven Soderberghen The Knick telesail iraultzaileak egindako ekarpen nagusia. Cary Fukunagak zuzenduriko lehen denboraldiaren bitartez True Detectivek ere autorezko estiloaren alde egin zuen arren, Soderbergh haratago doa, zuzendari rolaz gain, gidoia, kamera lana, artea eta estetikaren trataera… istorioaren osotasunaren erantzule da, arlo guztietako xehetasunen arduradun nagusia.
Telesail bikain asko ikusten ari gara azkenaldian. Badira batzuk, ordea, bikainak
izatetik haratago, sormen iraultza txikia eragin eta estreinatu bezain laster klasiko bihurtzen direnak. ‘Mr Robot’ talde esklusibo horretako kide berria izan daiteke.