Aske izan nahi dut, ez ausart

Ana Perez eta Amaia Zubieta / 2016-11-24 / 338 hitz

Emakumezkoei eta gizonezkoei haien sozializazio prozesuan oso jarrera estereotipatuak inposatu zaizkie. Emakumeengandik espero da ahultasuna, beldurra edo segurtasun falta, beraz, babesaren beharra adieraztea. Ausardia, aldiz, ipuin tradizionaletan ikus daitekeen bezala, gizonezkoen ezaugarria da. Heroiek hainbat oztopo eta arriskuri aurre egiten diote, gehienetan bakarrik (batzuetan elementu magikoen laguntzaz).

Jarraitu irakurtzen

Ostiral beltza

Pilar Kaltzada / 2016-11-24 / 570 hitz

Zumaiatik Donostiarako joan-etorriko bidea maiz egiten nuen garai baten trenez, nerabea nintzelarik artean. Gogoan dut etxerako bueltan nindoala arratsalde batean, adineko gizon bat eseri zitzaidala aurrez aurre, bere belaunek nireak ukitu egiten zituztelarik, eta hizketan hasi zitzaidala.

Jarraitu irakurtzen

Etxeko lanak bai ala ez?

David Castrillo Alvarez / 2016-11-17 / 455 hitz

Irakasle gehienak Lehen Hezkuntzako lehen ikasturtean hasi ohi dira etxeko lanak agintzen, eta ikasketa mailak gora egin ahala, kopurua handituz doa. Irakasleak horrela jokatzera bideratzen dituzten arrazoiak hainbat dira, hala nola: ikasleek ikasteko ohitura onak hartzea, eskola errendimendua hobetzea, esfortzuaren garrantziaz jabetzea, eta abar.

Jarraitu irakurtzen

Erronka: ikasteko grina ez itzaltzea

Xabier Rico Urtado / 2016-11-17 /427 hitz

Asko hitz egin eta idatzi da eskolako etxeko lanei buruz, eta, azkenaldian, bolo-bolo dabil komunikabideetan. Zenbait guraso elkartek adierazi dute etxeko lanei boikota egitearen beharra. Alta, gai polemikoa da eta dikotomiaz beterikoa. Izan ere, adar asko ditu eta, muturretaraino eramanda, jarrera eta planteamendu pedagogiko-filosofiko kontrajarriak ageri daitezke.

Jarraitu irakurtzen

Egin irri?

Ana Galarraga / 2016-11-13 / 344 hitz

Interneteko bilatzailean irribarre, zientzia eta zoriona hitzak ingelesez idatziz gero, 50 milioi sarrera baino gehiago agertzen dira. Ez ditut guztiak begiratu, baina hasieran dauden gehienek gauza bera diote: zientziaren arabera, irribarre egiteak, arrazoirik gabe bada ere, zoriona dakar. Keinuak berak, alegia, ezpainak alboetara luzatu eta aldi berean masailak goratu eta begiak pittin bat kizkurtzeak sorrarazten omen du emozio pozgarria.

Jarraitu irakurtzen

Gure hezkuntza sistema

Nora / 2016-11-08 / 370 hitz

Albert Einsteinek behin hau esan zuen: “Denok gara jenioak. Baina arrain bat epaitzen baduzu zuhaitzak igotzeko duen ahalmenaren arabera, bere bizitza osoan zehar pentsatuko du ergela dela”.

Jarraitu irakurtzen

Filosofia Angela Davisekin

Ignazio Aiestaran / 2016-11-06 / 408 hitz

Estamentu politiko gorenetako norbaitek hezkuntza publikotik filosofia kentzea erabakitzen duen bakoitzean, Immanuel Kanten testu xelebre eta aztoragarria gogoratzen dut, non gomendatzen duen emakumeek ez dutela ez zientziarik, ez filosofiarik ikasi behar. Pentsalari honen aburuz, “sexu ederrak” [sic] ez zuen premiarik ez geometriarik, ez Newtonen fisika, ez monadarik, ez beharbesteko arrazoiaren printzipiorik ikasteko, gizonen adimena ez zeukatelako. Argudio-mota hauen aurrean, ordea, zioa irauli behar da: erronka nagusia ez da zergatik ikasi behar den filosofia –maiz justifikatzen den bezala–, baizik eta itauntzea zergatik erabakitzen duen norbaitek bertze batek ez duela pentsamendu-adar bat ikasi behar.

Jarraitu irakurtzen