Ikerketa kazetaritzari aitortza

Ainhoa Sarasola / 2016-03-01 / 656 hitz

‘Spotlight’-ek irabazi du film onenaren Oscar saria, eta Iñarrituk zuzendariarena, bigarren urtez jarraian, ‘The Revenant’ lanagatik. Leonardo DiCaprio eta Brie Larson aktoreak ere saritu dituzte.

Jarraitu irakurtzen

The Martian (Ridley Scott)

Kameraren atzean / 2016-02-15 / 548 hitz

Kasualitateak kasualitate, The Martian filma AEBn estreinatu zen NASAk Marten ura aurkitu zuela ezagutarazi zuen aste berean. Oscar sarietan hain ohikoa bihurtu den biziraupenaren inguruko obra estandarra da Ridley Scotten berriena, Matt Damon protagonista duena. Hilik dagoela pentsatuta, astronauta talde batek Mark Watney kidea planeta gorrian uzten du, Lurretik hainbat kilometrotara eta komunikatzeko modu eraginkorrik gabe, erabat isolaturik. Azken urteotan NASAk Marte planetan egindako hainbat ikerketa eta aurkikuntzen harira, planeta gorria denon ahotan egon da. The Martianek olatu hori harrapatu nahiz izan du, planeta gorria pantaila handira irudi eta sekuentzia ederren bitartez eramateko.

Jarraitu irakurtzen

Spotlight (Thomas McCarthy)

Kameraren atzean / 2016-02-14 / 684 hitz

Eliza katolikoak bizitzan jarraitu beharreko bidea irakatsi dio mendebaldeko gizarteari mendeetan zehar; sakrifizioa, laguntasuna, ongia… balore gizatiarren arabera ekitearen garrantzia. Baina zer gertatzen da erakunde horretako partaideak oinarrizko diskurtso horri bizkarra eman eta ekintza basatienak gauzatzen dituztenean? Boston Globe egunkariko kazetari talde batek eliza-pedofilia kasuekin topo egin eta progresiboki geroz eta handiagoa bilakatzen den arazo ezkutua aurkezten du Tom McCarthyk Spotlight filmean. Zuzendariak istorioa 2003an Pulitzer saria jaso zuen izen bereko lantaldearen ikerketa jardunean oinarritu eta AEBetako pedofilia kasuetatik abiatu arren, mundu zabala mehatxatzen duen jardun higuingarria esploratzen du azkenerako.

Jarraitu irakurtzen

The Revenant (Alejandro G. Iñárritu)

Kameraren atzean / 2016-02-12 / 607 hitz

Joan den urtean “Birdman”ekin film eta zuzendari onenaren Oscarrak irabazi ostean, Alejandro G. Inárrituren lan berria zinemazaleek gogo biziz esperotako pelikula bilakatu da. Oraingoan, ordea, erregistroa erabat aldatu eta abentura, galera eta biziraupena konbinatzen dituen kontakizun epikoaren alde egin du zuzendari mexikarrak. Errodatze lanak 2013an abiatu arren, hiru urte behar izan ditu Iñárrituk erabat osatzeko, obraren anbizioaren erakusle.

Jarraitu irakurtzen

Nik Ez Dut Nahitaez Liburua Nahiago (Azpitituluen Aldeko Manifestua)

Santi Leone /2016-02-17 / 810 hitz

Niretako DVDa da mundu honetako asmakizun handienetarik, batez ere bi arrazoirengatik –gehiago badira naski, baina nik bi aipatuko nituzke–: normalean jatorrizko bertsioa ikusteko aukera ematen dute, film gehienetan azpitituluekin –geroago bueltatuko naiz horretara–; eta maiz eduki osagarriak –estrak– ekartzen dituzte: making of-a –Espainian making off gisa ezagunagoa–, film laburrak, elkarrizketak, liburuxkak batzuetan, poster txikiak… Bi diskoko edizio bereziek Pavloven zakur bihurtzen naute –pentsatze hutsarekin hasi naiz lerdea ezohiko kopuruetan ekoizten–; hiru diskoko edizioak –klasikoek merezi dituztenak: adibidez, duela urte batzuk Stuart Gordon-en Re-Animator filmari eskaini ziotena, astirik ez baitut sekulan ikusiko ez ditudan eduki osagarriz betea– nire galbidea dira.

Jarraitu irakurtzen

Ilusioa ez da galdu

Lander Muñagorri Garmendia / 2016-02-17 / 891 hitz

Efektu bereziak eta zinema lotuta egon dira zazpigarren artearen hastapenetik bertatik, ezinezko diruditen irudiak pantailan egiazko bihurtzeko. Efektu horiek, gainera, gero eta errealismo handiagoa hartzen ari dira.

Jarraitu irakurtzen