Aske izan nahi dut, ez ausart

Ana Perez eta Amaia Zubieta / 2016-11-24 / 338 hitz

Emakumezkoei eta gizonezkoei haien sozializazio prozesuan oso jarrera estereotipatuak inposatu zaizkie. Emakumeengandik espero da ahultasuna, beldurra edo segurtasun falta, beraz, babesaren beharra adieraztea. Ausardia, aldiz, ipuin tradizionaletan ikus daitekeen bezala, gizonezkoen ezaugarria da. Heroiek hainbat oztopo eta arriskuri aurre egiten diote, gehienetan bakarrik (batzuetan elementu magikoen laguntzaz).

Jarraitu irakurtzen

Ostiral beltza

Pilar Kaltzada / 2016-11-24 / 570 hitz

Zumaiatik Donostiarako joan-etorriko bidea maiz egiten nuen garai baten trenez, nerabea nintzelarik artean. Gogoan dut etxerako bueltan nindoala arratsalde batean, adineko gizon bat eseri zitzaidala aurrez aurre, bere belaunek nireak ukitu egiten zituztelarik, eta hizketan hasi zitzaidala.

Jarraitu irakurtzen

Debekatu ordez, arauak jarri

Iñaki Berastegi / 2016-11-22 / 1.166 hitz

Gero eta lehenago erosten diete gurasoek haurrei lehendabiziko sakelakoa. Gurasoek, ordea, gutxi kontrolatzen eta arautzen dute sakelakoen erabilera, eta horrek, sarritan, arazoak sortzen dizkie haurrei: ‘ziberbullying’-a edo sarean norberaren datuen kontrola galtzea, besteak beste.

Jarraitu irakurtzen

Eta ikasgeletan pornoa aztertuko bagenu?

Mikel Garcia Idiakez / 2016-11-21 / 300 hitz

Eskolan pornografia ikusi eta aztertu beharko litzatekeela proposatu eta denetik esan diote Jenni Murray kazetariari, heriotza mehatxuak jasotzeraino. Ez izan inuzenteak, dio berak, hainbat azterketaren arabera pornoa sexu-heziketa iturri nagusia da gazteen %60rentzat: ezikusiarena egin eta utzi dezakegu internetek hezi ditzala sexualki, edo horren aurrean zerbait egitea erabaki dezakegu.

Jarraitu irakurtzen

Joseba Sarrionaindia: “Nire liburuak arreta apur batekin irakurtzen dituena ohartuko da non ibili naizen”

Jose Goitia / 2016-11-20 / 1710 hitz

Hiru hamarkadaren ondoren, publiko izango da aurrerantzean idazlearen jarduna, irakasle ariko baita Habanako Unibertsitatean. Dioenez, idazten jarraitu ahal izatea da bere asmoa, arreta gehiegi erakarri gabe.

Jarraitu irakurtzen

Etxeko lanak bai ala ez?

David Castrillo Alvarez / 2016-11-17 / 455 hitz

Irakasle gehienak Lehen Hezkuntzako lehen ikasturtean hasi ohi dira etxeko lanak agintzen, eta ikasketa mailak gora egin ahala, kopurua handituz doa. Irakasleak horrela jokatzera bideratzen dituzten arrazoiak hainbat dira, hala nola: ikasleek ikasteko ohitura onak hartzea, eskola errendimendua hobetzea, esfortzuaren garrantziaz jabetzea, eta abar.

Jarraitu irakurtzen

Erronka: ikasteko grina ez itzaltzea

Xabier Rico Urtado / 2016-11-17 /427 hitz

Asko hitz egin eta idatzi da eskolako etxeko lanei buruz, eta, azkenaldian, bolo-bolo dabil komunikabideetan. Zenbait guraso elkartek adierazi dute etxeko lanei boikota egitearen beharra. Alta, gai polemikoa da eta dikotomiaz beterikoa. Izan ere, adar asko ditu eta, muturretaraino eramanda, jarrera eta planteamendu pedagogiko-filosofiko kontrajarriak ageri daitezke.

Jarraitu irakurtzen