Aske izan nahi dut, ez ausart

Ana Perez eta Amaia Zubieta / 2016-11-24 / 338 hitz

Emakumezkoei eta gizonezkoei haien sozializazio prozesuan oso jarrera estereotipatuak inposatu zaizkie. Emakumeengandik espero da ahultasuna, beldurra edo segurtasun falta, beraz, babesaren beharra adieraztea. Ausardia, aldiz, ipuin tradizionaletan ikus daitekeen bezala, gizonezkoen ezaugarria da. Heroiek hainbat oztopo eta arriskuri aurre egiten diote, gehienetan bakarrik (batzuetan elementu magikoen laguntzaz).

Jarraitu irakurtzen

Debekatu ordez, arauak jarri

Iñaki Berastegi / 2016-11-22 / 1.166 hitz

Gero eta lehenago erosten diete gurasoek haurrei lehendabiziko sakelakoa. Gurasoek, ordea, gutxi kontrolatzen eta arautzen dute sakelakoen erabilera, eta horrek, sarritan, arazoak sortzen dizkie haurrei: ‘ziberbullying’-a edo sarean norberaren datuen kontrola galtzea, besteak beste.

Jarraitu irakurtzen

Lekuko pasiboak konplizeak gara

Mikel Garcia Idiakez / 2016-11-21 / 253 hitz

Denok egin dugu noizbait: whatsap taldean idatzi duten txiste iraingarriaren aurrean isildu, edo bulegoan lankideak egin duen etorkinei buruzko aipamen txatxua erantzunik gabe utzi, parrandan tabernan neskari ipurdia ukitu diotela ikusi eta beste aldera begiratu, pareko espaloian eskutik emanda doazen bi mutilei marikoi deitzen ari zaizkien arren entzungorrarena egin, lagunarteko makina bat komentario arbuiagarri pasatzen utzi… Bullyingaren aurkako metodo arrakastatsuek erakutsi digutenez, ordea, lekukoon rola funtsezkoa da: gure jarrerak erasotzaileari hegoak eman diezazkioke, edo errotik moztu dezake erasoa.

Jarraitu irakurtzen

Eta ikasgeletan pornoa aztertuko bagenu?

Mikel Garcia Idiakez / 2016-11-21 / 300 hitz

Eskolan pornografia ikusi eta aztertu beharko litzatekeela proposatu eta denetik esan diote Jenni Murray kazetariari, heriotza mehatxuak jasotzeraino. Ez izan inuzenteak, dio berak, hainbat azterketaren arabera pornoa sexu-heziketa iturri nagusia da gazteen %60rentzat: ezikusiarena egin eta utzi dezakegu internetek hezi ditzala sexualki, edo horren aurrean zerbait egitea erabaki dezakegu.

Jarraitu irakurtzen

Etxeko lanak bai ala ez?

David Castrillo Alvarez / 2016-11-17 / 455 hitz

Irakasle gehienak Lehen Hezkuntzako lehen ikasturtean hasi ohi dira etxeko lanak agintzen, eta ikasketa mailak gora egin ahala, kopurua handituz doa. Irakasleak horrela jokatzera bideratzen dituzten arrazoiak hainbat dira, hala nola: ikasleek ikasteko ohitura onak hartzea, eskola errendimendua hobetzea, esfortzuaren garrantziaz jabetzea, eta abar.

Jarraitu irakurtzen

Erronka: ikasteko grina ez itzaltzea

Xabier Rico Urtado / 2016-11-17 /427 hitz

Asko hitz egin eta idatzi da eskolako etxeko lanei buruz, eta, azkenaldian, bolo-bolo dabil komunikabideetan. Zenbait guraso elkartek adierazi dute etxeko lanei boikota egitearen beharra. Alta, gai polemikoa da eta dikotomiaz beterikoa. Izan ere, adar asko ditu eta, muturretaraino eramanda, jarrera eta planteamendu pedagogiko-filosofiko kontrajarriak ageri daitezke.

Jarraitu irakurtzen

Nor garen, zer nahi dugun

Edurne Elizondo / 2016-11-11 / 1027 hitz

“Sexu heziketa ez da kondoi bat jartzen irakastea”. Esaldi bera errepikatu dute Andraizeko sexu hezitzaile Montse Velascok eta Kattalinguneko sexologo Erika Salvatierra Urtasunek. “Nor garen, zer nahi dugun, hori aztertzea da kontua; gure burua ezagutzea, maitatzea, errespetatzea”, erran du Velascok. Eta bat egin du Salvatierra Urtasunek: “Sexologiarena esparru zabala da. Aniztasunetik abiatu behar dugu, nor garen eta zer nahi dugun finkatzeko; gizon eta emakume izateko hamaika modu daude; gustuak eta desirak jorratzea da kontua, askatasunez erabakitzea”.

Jarraitu irakurtzen